Reklama

Brytyjski monarcha znów jest na ustach wszystkich. Po tym, jak król Karol III ogłosił, że wprowadza do obiegu autorskie, luksusowe tweedowe płaszcze dla psów, uzupełnił ofertę sklepów królewskich posiadłości o nie lada gratkę dla zagorzałych kolekcjonerów i sympatyków brytyjskiej monarchii. Ojciec księcia Williama i księcia Harry'ego będzie teraz sprzedawać... pluszowe misie. Ale nie byle jakie. Jak podkreślają zagraniczne media, to zdecydowanie "nie jest prezent dla dzieci".

Reklama

Król Karol sprzedaje luksusowe zabawki dla dorosłych

Brytyjska rodzina królewska od dekad budzi ogromne emocje nie tylko wśród rodzimych, ale i zagranicznych mediów. Fani royalsów w napięciu śledzą bowiem nie tylko ich wypowiedzi, spektakularne kreacje, ale też ochoczo kolekcjonują pamiątki związane z monarchią. Teraz król Karol III przygotował dla sympatyków korony nie lada niespodziankę. Po tym, jak ogłoszono, że król Karol III będzie sprzedawać ubrania dla psów, monarcha postanowił rozkręcić biznes i poszerzyć ofertę sklepów w królewskich posiadłościach o wyjątkową pamiątkę.

Król Karol III zaskoczył świat, wprowadzając na rynek unikatowego pluszowego misia. To nie jest jednak zwykła zabawka, lecz ekskluzywna pamiątka skierowana wyłącznie do dorosłych kolekcjonerów. Pluszak, odwzorowujący monarchę, został wykonany przez renomowaną angielską firmę Merrythought, znaną m.in. z produkcji misiów Paddingtona.

Ręcznie wykonany, limitowany miś został wykonany w Anglii i powstał z moherowego srebrnego pluszu oraz bawełnianego aksamitu, a jego szczegółowo dopracowane elementy, jak głębokie niebieskie oczy, ręcznie haftowany uśmiech czy wyraz twarzy oddający królewski majestat mają na celu uhonorowanie postaci króla Karola III jako monarchy i żołnierza brytyjskich sił zbrojnych. Na lewej łapie misia wyhaftowano złotą nicią oficjalny królewski monogram króla Karola III. Pluszak nosi również wiktoriańską opaskę z włoskimi złotymi frędzlami.

Cena, symbolika i kontrowersje wokół królewskiego misia Karola III

Cena kolekcjonerskiej pamiątki wzbudza ogromne emocje nie tylko wśród fanów monarchii ale i zagranicznych mediów. Wyjątkowa pamiątka bowiem kosztuje 269 funtów, co przekłada się na ponad 1 300 złotych. Jak podkreślają media, to zdecydowanie nie jest prezent dla dzieci. Produkt pojawił się w sprzedaży w sierpniu 2025 roku i od razu przyciągnął uwagę miłośników brytyjskiej monarchii. Wzbudził też kontrowersje. Niektórzy komentatorzy podkreślają, że forma maskotki może być infantylna, a wysoka cena czyni ją niedostępną dla przeciętnych obywateli.

Uwagę zwraca oraz emaliowana pozłacana replika prestiżowego Orderu Podwiązki (trzeciego w hierarchii odznaczenienia brytyjskie). Jak informuje Highgrove House:

Otulony wiktoriańską opaską – wykonaną z oficjalnej wstążki i ozdobioną włoskimi złotymi frędzlami – dumnie prezentuje emaliowaną i pozłacaną replikę prestiżowej gwiazdy Orderu Podwiązki, który jest noszony przez Jego Wysokość podczas ważnych uroczystości królewskich, w tym koronacji w 2023 roku.

Nie zmienia to jednak faktu, że miś, jako ekskluzywny przedmiot kolekcjonerski, staje się nowym symbolem strategii Karola III, który już wcześniej otwierał prywatne pokoje w pałacach dla turystów oraz rozwijał markę produktów Highgrove, wprowadzając m.in. słodycze i alkohol produkowane w wiejskiej posiadłości.

Gdzie kupić luksusowego misia od Karola III?

Niezwykły gadżet Karola III dostępny jest wyłącznie w sklepie znajdującym się na terenie posiadłości Highgrove House w Gloucestershire. Highgrove to prywatna rezydencja monarchy, która od 1980 roku stanowi jego ukochane miejsce na ziemi. Produkty oferowane w tym sklepie cieszą się dużym zainteresowaniem. Wcześniej oferowano tam między innymi herbatniki, piwo czy nawet tweedowe płaszcze dla psów.

Miś dostępny w Highgrove House to kolejny krok w rozwijaniu przez króla osobistego asortymentu pamiątek. Jak podkreślają materiały promocyjne, pluszak "nie jest zabawką", ale pamiątką kolekcjonerską. Na stronie internetowej sklepu znajduje się wyraźne ostrzeżenie: produkt "przeznaczony jest wyłącznie dla dorosłych kolekcjonerów".

Królewski miś Karola III powstał w ściśle limitowanej edycji. Wyprodukowano tylko 1 948 egzemplarzy. Każdy egzemplarz jest wyjątkowy, posiada indywidualny certyfikat autentyczności i pakowany jest w eleganckie pudełko prezentowe.

Na co pójdzie dochód ze sprzedaży luksusowej zabawki?

Dochód ze sprzedaży misiów wspiera działalność The King’s Foundation, organizacji charytatywnej założonej przez Karola III w 1990 roku. Fundacja, działająca początkowo pod nazwą Prince’s Foundation, skupia się na wspieraniu młodzieży, weteranów wojennych oraz na działaniach proekologicznych.

Kupując królewskiego misia, nabywcy nie tylko otrzymują wyjątkowy przedmiot kolekcjonerski, ale również wspierają programy edukacyjne i zawodowe, realizowane przez fundację monarchy. To element strategii, w której ekskluzywne królewskie produkty mają generować dochody dla projektów społecznych i kulturalnych.

Warto przypomnieć, że podobne inicjatywy Karola III miały miejsce wcześniej, jak m.in. sprzedaż limitowanej edycji whisky czy otwarcie królewskich ogrodów dla zwiedzających. Teraz do tego grona dołącza pluszowy miś, będący nietuzinkową pamiątką z królewskim charakterem.

Zobacz także:

Reklama
Luksusowy miś króla Karola III tylko dla dorosłych
Luksusowy miś króla Karola III tylko dla dorosłych, Fot.: mat. prasowe Highgrove Gardens
Król Karol III
Rex Features/East News
Reklama
Reklama
Reklama