Ogromne emocje wokół kampanii reklamowej z wizerunkiem Tomasza Jakubiaka. Zdania są mocno podzielone!
Wizerunek Tomasza Jakubiaka pojawił się w najnowszej kampanii stacji Stopklatka, mimo że minęły już cztery miesiące od jego śmierci. Internauci zareagowali entuzjastycznie, a niektórzy eksperci krytykują. Stacja odpowiada.

W ostatnich dniach w mediach społecznościowych pojawiła się nowa kampania promująca cykl kulinarno-podróżniczy „Jakubiak rozgryza”. W centrum promocji znalazł się wizerunek Tomasza Jakubiaka, znanego kucharza i prowadzącego programu, który zmarł cztery miesiące temu. Kampanię przygotowała stacja Stopklatka, emitująca wspomniany program. Decyzja promocji cyklu kulinarnego postacią zmarłego Jakubiaka wywołała natychmiastową reakcję w sieci.
Wizerunek zmarłego Jakubiaka w kampanii
Wielu internautów wyraziło pozytywne emocje w związku z kampanią. Pojawiły się komentarze uznające pomysł za „wzruszający” i „fajny”. Fani chcą oglądać programy z udziałem doskonałego kucharza.
Tomasz Jakubiak - uwielbiałem oglądać jego programy. Szkoda, że już go z nami nie ma
Z drugiej strony nie brakowało jednak głosów krytyki. Największe emocje wzbudziło to, że kampania pojawiła się bez wyraźnej informacji, że Tomasz Jakubiak nie żyje.
Niektórzy eksperci ds. etyki i reklamy byli bardziej jednoznaczni. W komentarzach dla mediów nazwali działania Stopklatki „zaskakującymi” i „nie do obronienia”. Wskazywali, że wykorzystywanie wizerunku osoby zmarłej, szczególnie bez kontekstu lub wyjaśnienia, jest co najmniej niewłaściwe. Szymon Ślęzak z Group One w rozmowie z Presserwisem przyznał:
Sięganie po wizerunek zmarłego w kampanii, zaledwie cztery miesiące po jego śmierci, jest po prostu nie na miejscu. To decyzja nie do obrony ani marketingowo, ani etycznie, nawet jeśli nadawca ma pełne prawa do emisji archiwalnych programów. Wygląda jak komercjalizacja żałoby
Jak zareagowała stacja Stopklatka?
W odpowiedzi na falę komentarzy stacja Stopklatka wydała oficjalne oświadczenie. Poinformowano, że materiały promocyjne były przygotowane jeszcze za życia Tomasza Jakubiaka i opublikowane z pełnym szacunkiem do jego osoby oraz dorobku. Stacja podkreśliła, że kampania miała na celu uczczenie pamięci zmarłego kucharza i promowanie jego pracy, która wciąż cieszy się popularnością wśród widzów.
Decyzja o uwzględnieniu programu Tomasza Jakubiaka w kampanii, poświęconej pasmu podróżniczo-kulinarnemu, została podjęta z szacunkiem dla jego osoby i dorobku. Naszą intencją było uhonorowanie pasji i ogromnego talentu Pana Tomasza. Tomasz Jakubiak był wybitnym kucharzem i charyzmatycznym prowadzącym, a program 'Jakubiak rozgryza' to wartościowa, inspirująca produkcja, która zasługuje na to, by dotrzeć do szerokiego grona widzów
Zobacz także:
- Minęły cztery miesiące od śmierci Tomasza Jakubiaka. Dorota Szelągowska wyjawiła, co u jego żony
- Słowa Darii Ładochy ws. Tomka Jakubiaka wyciskają łzy do ostatniej kropli. "Tomek jest bliżej ze mną niż kiedykolwiek"
